خدمات اضافی بیرینگها

جفت کردن بیرینگ های تکی مخروطی

معمولا بیرینگهایی در صنعت که بصورت جفتی ( بیشتر برای رولبیرینگ های مخروطی 2 ردیفه که از 2 بیرینگ تک ردیفه استفاده شده است) در کارخانه جات استفاده میشوند و الزاما باید بصورت جفتی هم سفارش داده شوند ، ترکیبی از 2 بیرینگ تک ردیفه مخروطی میباشند که در کارخانه تولید بیرینگ ( همانند SKF , FAG , …) اندازه شده و لقی داخلی با قرار دادن قطعات اضافی به نام اسپیسر ها تنظیم میگردد.

با توجه به اینکه رولبرینگ های دوبل یا جفتی گرانتر از 2 عدد بیرینگ تکی از همان مدل و تیپ میباشد ، این شرکت جهت کاهش هزینه های سربار به عنوان همکاری این وظیفه را بر دوش خود گذاشته و برای شرکتهای با مصارف زیاد ، بیرینگ های اصل و اوریجینال تهیه و پس از اندازه گیریهای اولیه اقدام به دوبل ( جفت ) کردن آنها مینماید . در این راستا و در جهت کاهش هزینه ها و همچنین زمان سفارش و آماده سازی بیرینگها ، همکاریهای لازم با کارخانه جات فولادی ، معدنی و سایر خطوط تولید در ایران انجام خواهد شد.

برای جفت کردن بیرینگ های تک ردیفه مخروطی متریک نیاز به داشتن اطلاعات اندازه ها و مقادیر لقی های محوری مجاز داخلی بیرینگ میباشد. در زیر جدول استاندارد برگرفته شده از شرکت SKF جهت اطلاع و استفاده و انطباق قطعات خریداری شده و یا تهیه شده قرار دارد.

Axial internal clearance of matched single row metric tapered roller bearings

همانگونه که مشخص گردیده است اندازه لقی محوری داخلی Axial internal clearance در دو نوع مختلف چیدمان بیرینگ ها نمایش داده شده است. اندازه ها برای انواع بیرینگ مخروطی Tapered roller bearing با پیش شماره های مختلف مشخص و در جدول قرار گرفته است.

4TRB – 2TRB – تنظیم لقی بیرینگ مخروطی 2 ردیفه و 4 ردیفه – جفت کردن بیرینگ تک ردیفه مخروطی -ساخت اسپیسر و تنظیم لقی – taper – roller – bearing

تغییر کلاس لقی داخلی بیرینگ ها

بالا بردن کلاس لقی بیرینگ ها Radial internal clearance کاریست که هم نیاز به ابزار و هم تخصص کافی در این زمینه دارد. بالا بردن کلاس لقی داخلی Internal clearance class بیرینگ ها یعنی اضافه کردن مقدار لقی داخلی بیرینگ یعنی اگر بیرینگ دارای کلاس لقی نرمال N است و برای تجهیز به کلاس C3 نیاز باشد نیاز به افزایش لقی داخلی بیرینگ میباشد. این فرآیند بدون نیاز به المان اضافی صورت خواهد پذیرفت . دلیل تغییر کلاس لقی داخلی بیرینگ ، ارایه سفارش اشتباه به تامین کننده و یا ارسال اشتباهی سفارش توسط فروشنده یا تامین کننده میباشد و یا تغییر طرح و اعمال آن بر روی بیرینگ های موجود در انبار مصرف کننده میباشد.

برعکس اگر تغییر کلاس لقی از بالا به پایین باشد یعنی از C3 به N . نیاز است که لقی داخلی بیرینگ کاهش یابد برای اینکار نیاز به تغییر المانهای داخلی بیرینگ مانند رولر ( ساچمه ) میباشد که البته هزینه های اضافه ای نیز دارد چراکه باید المان برای آن ساخته شود.

تغییر شکل ظاهری بیرینگ

با توجه به موارد مذکور در بالا گاهی اوقات نیاز به تغییر شکل بیرینگ در خارج رینگ بیرونی و یا داخل رینگ داخلی میباشد. آن هم به دلیل سفارش اشتباه و یا تغییر طرح بر روی بیرینگ های موجود در انبار. با توجه به نیاز این مورد نیز در این شرکت قابل انجام میباشد. ایجاد شیار ، شیار روغنکاری ، سوراخ و …

تغییر مدل بیرینگ

تغییر سوراخ داخلی رینگ داخل از حالت ساده سیلندریکال به حالت مخروطی ( خصوصا برای رولربیرینگ های بشکه ای Spherical roller bearing ) . اینکار بر روی رینگ داخلی صورت میگیرد قابلیت تغییر بیرینگ را برای اشکال مختلف دارد.

از شرکتها و کارخانه جاتی که میتواند از خدمات ما در زمینه بیرینگ ها استفاده کنند میتوان ، فولاد سازی ، ذوب آهن ، گندله سازی ، معادن ، غذایی ، پتروشیمی ، پالایشگاه ، نفت ، سیمان ، مس ، آلومینیوم را نام برد.

کلیه فعالیتهای بالا در راستای کاهش هزینه های خرید و نگهداری بلبرینگ و رولبرینگ های خریداری شده و یا موجود در انبار صورت میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *