اسلیو بیرینگ

تعمیر و بازسازی اسلو بیرنگ

مشخصات اسلوبرینگ

اسلو بیرینگ ها ، به بیرینگ های با قطر زیاد نسبت به ضخامت و عرض آن گفته میشود که عموما دارای یک با دو ردیف ساچمه و یا یک تا سه ردیف رولر ( که یک ردیفه ، دو ردیفه و سه ردیفه اطلاق میگردد )در داخل آن و نیز دنده داخل یا دنده خارج ( چرخدنده برای چرخش بیرینگ بوسیله متحرک ) میباشد. اسلوبرینگ ها بدلیل قطر زیادشان معمولا با سرعت کمتری نسبت به برینگهای دیگر چرخش میکند. اکثر این برینگ های اسلیو بوسیله گیریس روانکاری میگردند ولی بعضی از بیرینگ ها نیز به واسطه نوع نیازشان با روغن روانکاری میگردد. کاربرد این نوع از بیرینگ ها برای چرخش انواع درام ، غلتک ، شافت ، کوره دوار در کارخانه ها و جرثقیل ، تاور کرین ، بیل مکانیکی و سایر تجهیزات دوار میباشد.

نیاز به سرویس و نگهداری

عموما کلیه قطعات و ماشین آلات برای استفاده مداوم و افزایش عمر کاری نیاز به نگهداری و سرویس دارند. یعنی هر از گاهی بازرسی ، بررسی و سرویس گردند. اینکار در اسلوبرینگ ها بصورت بررسی سطوح غلتش ، المانهای غلتان ، آب بندها ، فاصله اندازها و درگاههای ورودی روانکار ، سطوح چرخدنده ها میباشد.

گاهی اوقات فقط با تعویض آب بند و استفاده از آب بند نو میتوان به افزایش عمر بیرینگ کمک فراوان کرد. آب بندها پس از مدتی خاصیت خود را از دست داده ، خروج روانکار و ورود آلودگی را سبب میشوند که همین موارد باعث خرابیهای فراوان میگردند.

تعمیر و بازسازی

در صورت مشاهده خرابی و یا عیوب ظاهری در سطوح غلتش و یا دنده ها ، اسلو برینگ نیاز به اصلاح آن عیب دارد . اصلاح عیوب بسته به نوع خرابی و میزان و مقدار عیوب متفاوت میباشد. هر یک از اصلاحات با استانداردهای مربوطه صورت میگیرد. روش اصلاح برای هر عیب متفاوت میباشد. البته کلیه اصلاحات در حد کمتر از صدم میلیمتر صورت میگیرد ( میکرومتر) چراکه اگر بیشتر از این میزان اصلاحات انجام شود میتواند باعث افزایش لقی داخلی مجاز و کاهش راندمان و افزایش خرابیهای اسلو بیرینگ گردد.

روش انجام اصلاحات

در شرکت مانا تجارت سروش پس از بازرسی و بررسی اولیه اسلیو برینگ ، میزان ، مقدار و مکان وقوع عیوب مشخص میگردد و نوع اصلاح برنامه ریزی میگردد. سپس وارد چرخه تعمیر و بازسازی شده و پس از انجام فرآیندهای تعمیراتی ، بررسیها وکنترل های اولیه انجام شده و سپس بیرینگ آغشته به مواد نگهدارنده و بسته بندی و قابل ارسال خواهد شد.

هزینه تعمیرات

با توجه به اینکه فرآیند اصلاحات تخصصی میباشد و نیاز به دانش کافی دارد و با استفاده از المانهای موجود صورت میپذیرد ، هزینه اصلاح و تعمیر و بازسازی متغیر بین 10تا 35 % اسلیوبرینگ نو خواهد بود. البته هزینه در ابتدا اعلام میگردد و بهره بردار برای انجام آن تصمیم خواهد گرفت.

زمان تعمیر و بازسازی

مدت زمان انجام فرآیند تعمیرات به مراتب کمتر از زمان ساخت یک اسلوبرینگ نو میباشد لذا بازگشت به چرخه کاری و تولید بسیار سریعتر میباشد.

آلودگی محیط زیست

با توجه به اینکه برای تولید هر یک از المانهای اسلوبیرینگ ها نیاز به مواد اولیه فولادی ، برنجی ، لاستیکی و … دارد ، آلودگی زیادی بوجود خواهد آمد. تعمیر و بازسازی به جهت عدم استفاده از المان نو و یا استفاده محدود میتواند به کاهش آلودگی زیست محیطی کمک کند.

ساخت اسلیو بیرینگ

البته پس از انجام تمام این مراحل ، در صورتیکه خرابی اسلوبرینگ به حدی بود که قابل بازسازی نبود ، بسته به شرایط میتوان سفارش ساخت داد تا در کوتاهترین زمان آماده تحویل گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *