5/5 - (4 امتیاز)

تعمیر بیرینگهای صنعتی

بیرینگ ها در تمامی ماشین آلات و اجزاء چرخنده و دوار کاربرد وسیعی دارند . پس شناخت آنها و نحوه عملکرد و تعمیر شان از اهمیت خاصی برخوردار است. بلبرینگهای اصل و اوریجینال از متریال با کیفیت و با بهره گیری از روشهای مهندسی تولید و ساخت میگردند . طراحی و محاسبات پیچیده انواع بیرینگ در بالا بردن عمرکاری ، دوام و مقاومت در شرایط کاری اهمیت زیادی دارد. خصوصا اگر شرایط کاری ویژه و خاص باشد.

بیشترین عوامل خرابی بیرینگها

  • عدم انتخاب صحیح نوع و اندازه و میزان تحمل بیرینگ هنگام طراحی
  • عدم انتخاب روانکار مناسب و ضعف در خروج ذرات به بیرون
  • ضعف آب بند و ورود آلودگی
  • عدم کنترل دمای کاری
  • وجود بارهای اضافی و خارج از تحمل
  • وجود شوک لود ( بارهای ضربه ای)
  • و البته از همه مهمتر تغییر شرایط کاری در حین کار و اضافه شدن فشار ها ، آلودگیها و …

اطلاع بیشتر از عوامل خرابی بیرینگ ها

در صورت عدم وجود هر یک از عوامل فوق ، عمر کاری بیرینگ قابل تعریف و محاسبه است. ولی با روشهایی میتوان آن را افزایش داد. که از آن جمله میتوان به تعمیر به موقع بیرینگ اشاره کرد.

بیرینگ پس از طی نمودن عمر کاری خود دچار سایش و خستگی سطوح درگیر بین المانهای غلتشی ( race way) میگردد. لذا با از بین بردن سطوح خسته شده میتوان عمر بیرینگ را تا چند برابر افزایش داد.

هزینه تعمیرات

در گذشته تفکر و ایده بر این اساس بود که بیرینگ ها قطعاتی مصرفی هستند که پس از طی دوره عمر باید از گردونه خارج شوند . ولی پس از اعمال روشهای تعمیراتی بیرینگ ، دیگر نباید آنرا به دید قطعه مصرفی نگریست. با این روش یعنی تعمیر و بازسازی بلبرینگ و رولبیرینگهای صنعتی میتوان در هزینه های تعمیراتی صرفه جوییهای زیادی انجام داد. باید در نظر داشت در خطوط تولید بلبرینگ ها و رولربیرینگ ها از قطعات پر مصرف میباشند و در نتیجه سازمان را متحمل هزینه های سربار زیادی خواهند نمود ، لذا با توجه به اینکه میتوان با تعمیر انواع بیرینگ از خرید مجدد صرف نر کرد میتوان هزینه را کاهش چشمگیری داد .

اصالت

البته با توجه به اینکه بیرینگهای اصل و اوریجینال از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار هستند پس تعمیرات آنها نیز صرفه دارد و لذا بیرینگ های با کیفیت پایین و غیر اصل نیز به دلیل استفاده از متریال نامناسب قابل تعمیر و باز سازی نمیباشند.

تحریم

علاوه بر هزینه ، تامین بیرینگ های خاص با شرایط کنونی کشور عزیزمان ایران بسیار دشوار و زمان بر هستند . لذا تعمیرات بیرینگها میتواند در کاهش هزینه های سربار و کاهش زمان تامین بیرینگها و افزایش زمان آماده بکاری تجهیزات بسیار موثر باشد.

این شرکت با داشتن کادری با تجربه و بهره گیری ازتجهیزات خاص قادر به تعمیر انواع بیرینگهای صنعتی میباشد. تهیه گزارشات خرابی ، و یافتن علل خرابی بیرینگها و ارایه راهکارهای اجرایی برای از بین بردن آن عوامل از وظایف این شرکت میباشد.

همکاری برای تعمیر و بازسازی انواع بیرینگ در ابعاد مختلف به روشهای نوین مهندسی دارای توجیه اقتصادی برای صنایع از وظایف ماست

انواع بیرینگ های قابل تعمیر و بازسازی

بالبیرینگ Ball bearig بلبرینگ – بلبیرینگ ( انواع بلبرینگ شامل شیار عمیق Deep groove -تماس زاویه ای Angular contact )

رولر بیرینگ Roller bearing- cylindrical bearing بیرینگ سیلندریکال

تراست بیرینگ Trust bearing – کف گرد

اسلیو ( اسلو ) بیرینگ Slewing bearing- بیرینگ دنده

اسفریکال ( بشکه ای) Spherical roller bearing و کارب Carb

بیرینگ مخروطی – Taper roller bearing

البته بیرینگ های با اندازه قطر داخلی کوچکتر از 100میلیمتر برای بازسازی نیاز به تعداد بیشتر دارد تا از نظر هزینه ای به صرفه باشد

عموما بیرینگ ها از 4 جزء تشکیل شده اند که شامل :

رینگ داخلی ، رینگ خارجی ، قفسه ، ساچمه یا رولر

چرا بیرینگ ها خراب میشوند؟

عموما خرابی در بیرینگ ها بنا به نوع کارکرد ، محیط کاری ، شرایط اعمال فشار ، روانکار و … میتواند متفاوت باشد به نحوی که امکان دارد در دو بیرینگ کاملا مشابه ولی در شرایط کاری متفاوت میزان خرابی و نوع آن متفاوت باشد.

خرابی های گوناگون شرایط تعمیراتی متفاوتی نیز دارند . اگر خرابی باعث کندگی و flack شده باشد تقریبا غیر قابل تعمیر است . ولی با تمهیداتی که در این شرکت اندیشیده شده ، امکان تامین و حایگزینی المانهای خراب و کنده شده همانند رینگ های داخلی و خارجی و رولر و ساچمه وجود دارد . لذا بسته به نوع بیرینگ و اندازه و تعداد ارسالی برای تعمیر ، و پس از ارایه اطلاعات هزینه ای به مشتریان و در صورت صلاحدید به جهت هزینه ای این امر صورت میپذیرد.

( بلبرینگ – بالبیرینگ – بالبرینگ – بلبیرینگ – رولبرینگ – رولبیرینگ – رولر )

مشاوره

برای اخذ هرگونه مشاوره در زمینه تعمیر ، خرید فروش اطلاعات دیگر میتوانید از طریق فیلد زیر اقدام نمایید

انجام خدمات سرویس و تعمیر و بازسازی بیرینگ و ارایه گزارش خرابی و راه های جلوگیری از وقوع مجدد از ما

اعتماد و اطمینان به کیفیت و خدمات از شما